Goede voornemens? Zo houden we ze vol...
19 maart 2021 

Goede voornemens? Zo houden we ze vol...

Je goede voornemens waarmaken doe je zo!

De zomer zit er alweer bijna op, de periode waarin we de lat hoog leggen voor onszelf wanneer we in badkleding bij het zwembad of op het strand liggen. Voor de zomer hebben we goede voornemens, maar daar komt lang niet altijd wat van terecht. Uit diverse onderzoeken naar het volhouden van goede voornemens blijkt, dat maar zo'n 20-25% van de goede voornemens langer dan een jaar kan worden volgehouden. Veel goede voornemens verdwijnen zelfs alweer binnen twee weken…

Hoe kan het dat het zó moeilijk is om je plannen om te zetten in daden? Waarom loop je nog niet rond met meer energie en het lichaam waar je trots op bent? Als jij écht de knop om wilt zetten en wél de resultaten wilt behalen die je al zo lang voor ogen hebt (en ja, volgende zomer wél je voornemens waarmaakt), lees dan de tips in deze blog en maak het verschil!

#1 Bepaal je doel: maak je goede voornemens concreet

Wat wil je nou eigen ECHT bereiken? Iedereen heeft het mooie voornemen om iets strakker voor de dag te komen als de temperaturen weer oplopen in de zomer. Maar wat zou jij nou écht willen bereiken. Is het inderdaad dat strakke lichaam? Of wil je eigenlijk vooral weer actiever worden omdat je daar altijd zo veel voldoening uit haalde, en mis je de energie die je had toen je 10 kilo lichter was. Maak je doel voor jezelf zo helder mogelijk, en zorg dat je ook kunt meten of je je doel hebt gehaald.

#2 Een duidelijk plan: welke stappen om je voornemens te bereiken?

Deze lijkt vrij logisch, al zien we in de praktijk genoeg mensen die zonder enig plan beginnen. “Ik wil afvallen”, concreter wordt het niet. Met alleen dit vage doel ga je niet ver komen. Een plan gaat ervoor zorgen dat jij de juiste stappen zet richting je doel. Zorg er dus voor dat je niet alleen een uiterst concreet doel hebt, maar ook de weg er naartoe zo helder mogelijk voor jezelf uitstippelt. Hoe duidelijker je plan, hoe minder de kans dat je ervan afwijkt.

#3 Kennis is key

Wij zien dagelijks mensen die weten waar ze naar toe willen, maar geen idee hebben hoe ze dit doel kunnen bereiken en maar blijven aanmodderen. Uiteindelijk gooien ze de handdoek in de ring. Jammer, want met iets meer kennis hadden ze misschien niet opgegeven, en prachtige resultaten behaald. Kennis over hoe jouw lichaam werkt en wat jij kunt doen om je specifieke doel te bereiken is belangrijk. Wil je sterker worden? Je conditie opbouwen, of je eetgewoontes aanpassen? Lees je in! Win advies in bij een expert! Praat met mensen en zorg dat je weet wat je doet. Er is niets zo frustrerend als keihard je best doen maar geen resultaat zien omdat je precies de verkeerde dingen doet.

#4 Sociale steun: deel je goede voornemens met anderen

Ben jij de enige die van je voornemens weet, of deel je dit met mensen? De kans dat je je doelen haalt is aanzienlijk groter als je mensen betrekt bij dit proces. Dit kan je partner zijn, maar ook vrienden of zelfs een onbekende zoals een trainer of coach. Deze mensen kunnen een stok achter de deur zijn, je advies geven en je steunen als je het even lastig vindt.

#5 Het grotere plaatje

Vaak wordt er maar op 1 ding gefocust, en dat is om mee te beginnen ook helemaal niet verkeerd. Juist die kleine stappen zorgen ervoor dat je het vol kan houden. Maar, een fit en gezond lichaam heeft met veel factoren te maken. Daarin speelt bewegen een rol, maar ook gezonde voeding, goed slapen en voldoende ontspanning. Al die componenten van je leefstijl dragen bij aan een gezondere en betere versie van jezelf. Lukt het je niet om vooruitgang te boeken? Misschien zoek je het dan in de verkeerde hoek. Pas als al die pijlers op orde zijn zal je lichaam goed functioneren en zal je je prettig en gezond voelen.

My Own Program

Kun jij wel wat hulp gebruiken om je goede voornemens waar te maken? Wil jij volgende zomer (of eerder) wél dat lichaam waar je trots op kan zijn, veel meer energie en de voldoening van het behalen van geweldige resultaten? Dan is het programma My Own Program wat voor jou! In 6 weken pas jij op alle vlakken je leefstijl aan en maakt je een eind aan al jouw excuses, zodat het een makkie wordt jouw persoonlijke doelstellingen te behalen.

Benieuwd hoe wij je verder kunnen helpen, of heb je een concrete vraag voor ons? Laat je gegevens achter en laat je vrijblijvend informeren.

Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down