Afvallen na de feestdagen

Afvallen na de feestdagen

Afvallen na de feestdagen?
Verleg de focus…

We kijken allemaal uit naar de feestdagen maar zien allemaal tegen dat vele eten en drinken op. Gek genoeg doen we er toch elk jaar met z’n alle weer vrolijk aan mee. Ach… na de feestdagen gaan we gewoon even op dieet en na een paar weken zijn we weer op ons oude gewicht. Tenminste dat is de bedoeling!

Afvallen na de feestdagen! Elk jaar lopen we hier weer tegenaan wat toch een beetje zorgt voor een dubbel gevoel bij de feestdagen.Zonde want dit is helemaal niet nodig. We zijn te veel met ons gewicht bezig en focussen ons enkel op de kilo’s. Wanneer we deze focus verleggen maken we het onszelf ineens een stuk makkelijker en komen we tijdens de feestdagen en vakanties helemaal niet aan!
Klinkt dit als muziek in je oren? Lees dan onderstaand artikel. Hoe verleg je de focus en zorg je voor een stabiel gewicht.

Waarom vinden wij kilo’s zo belangrijk?

Gek genoeg heeft iedereen het altijd maar over de kilo’s en over afvallen… Maar wat vinden we hier nou eigenlijk zo belangrijk aan? Veel van ons hebben rugklachten, weinig energie of allerlei andere lichamelijke ongemakken. Gek genoeg hebben we het hier niet over en gaat het ons nog steeds om de kilo’s.
Begrijpelijk dat we dit belangrijk vinden maar soms ook frustrerend dat we mensen op intakegesprek krijgen die allerlei klachten hebben met de vraag snel willen afvallen. Wanneer we enkel op kilo’s focussen, zullen we er nooit voorgoed vanaf komen. Wil je afvallen na de feestdagen en deze keer echt blijvend resultaat? Verleg dan de focus en laat de kilo’s los.

Focus op gezondheid en niet op kilo’s!Diabetes type 2

Aankomen is het gevolg van een ongezond leefpatroon. We zijn vaak meesters in het bedenken van excuses. En veel van ons kunnen er weinig aan doen want het zit bij veel in de familie. Toch? Dan zullen we je even uit de droom helpen… In 99% van de gevallen heb je het volledig zelf in de hand. Overgewicht is namelijk niet erfelijk.
Vaak komt dit omdat we van huis uit verkeerde gewoontes meekrijgen. Heb je overgewicht dan heb je dit dus (mits het geen medische oorzaak heeft) volledig aan jezelf te danken. Dit kan een beetje hard binnenkomen maar het positieve hiervan is dat je het dan dus ook volledig zelf kunt verhelpen. We hebben wel meerdere lichaamstypes en de een komt nou eenmaal makkelijker aan dan de ander. De een moet er meer voor doen dan de ander maar iedereen kan gewoon slank zijn. Het gaat er vooral om dat we de juiste keuzes maken.

Laat de kilo’s los…

Een gezond en uitgerust lichaam met voldoende beweging, gezonde uitgebalanceerde voeding en een goed herstel heeft namelijk geen overgewicht. Door een dieet te gaan volgen of een uurtje te gaan sporten per week krijgen we dit alsnog niet in balans en lost dit dus ook vrij weinig op. Wat er dan weer voor zorgt dat we (vaak al binnen een maand) de handdoek weer in de ring gooien en lekker op de oude tour verder gaan. Zonde want door al deze pogingen gooien we ons lichaam steeds verder uit balans.
Wil je blijvend resultaat? Begin dan bij het begin en verander stap voor stap je gewoontes die je lichaam in de war schoppen.

Geef je lichaam wat het nodig heeft!

Dit is eigenlijk alles wat we hoeven te doen, het lichaam geven wat het nodig heeft. Geven we van iets teveel of te weinig dan raakt ons lichaam uit balans.
In de meeste gevallen zijn het te veel calorieën maar te weinig voedingstoffen (vitamines en mineralen), te weinig beweging en te veel zitten en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
De gewoontes die we meekrijgen schoppen dus eigenlijk ons lichaam in de war en zorgt voor lichamelijke ongemakken, bij vele van ons dus ook voor overgewicht. Geef je lichaam de voedingstoffen wat het nodig heeft, niet teveel en vooral ook niet te weinig.
We hebben zelden mensen in de studio die aankomen door te veel eten. We komen namelijk juist aan en veroorzaken veel klachten door te weinig eten.
Onder dit artikel staan nog andere nuttige artikelen waarin we uitleggen hoe dit precies werkt.

Hoe zorg ik deze keer wel dat ik mijn resultaten behoud?

Wil je afvallen na de feestdagen? Zorg dan dat het deze keer wel lukt en je wel de resultaten creëert die je voor ogen hebt. Het belangrijkste om hiermee te starten, is jezelf de juiste voedingstoffen geven. Hierdoor gaat ons lichaam naar behoren functioneren en zien we dat veel klachten en pijntjes snel zullen verdwijnen.
Onze voeding is de brandstof van ons lichaam waaruit ons lichaam is opgebouwd. Willen we iets bereiken en afvallen na de feestdagen, is dit dus cruciaal. Zonder goede voeding komen we helemaal nergens.

Hebben we onze voeding op de rit dan kunnen we ons lichaam pas gaan belasten.

Vergelijk dit met een auto. We kunnen pas gas geven en ver komen als we voldoende brandstof hebben. Onze voeding zorgt ook voor een goed herstel na deze belasting. Vaak gaan mensen na de feestdagen weer fanatiek sporten en minder eten. Hebben we de brandstof niet voor elkaar dan gaan we dus ook met dat uurtje extra beweging niet veel bereiken. Het wel sporten en niet voldoende eten kan wel voor meer problemen zorgen zoals bijvoorbeeld blessures.
Zoek een manier van beweging die je echt leuk vindt, die bij je past en die aansluit bij je doelen. Om iets vol te houden moet je het leuk vinden. Iets wat je niet leuk vindt ga je geen jaren volhouden. Vind je dit lastig? Laat het ons dan weten, we denken graag met je mee om je weer aan het bewegen te krijgen.

Plannen, plannen en nog eens plannen…

Iets veranderen aan gewoontes is enorm lastig. Mits je het goed aanpakt. Ga er in ieder geval maar alvast vanuit dat het even gaat duren voordat je daadwerkelijk bent waar je wilt zijn. En om je even uit de droom te helpen!
De kans is groot dat je hier nooit gaat komen. Lekker motiverend zal je wel denken;). We kijken altijd vooruit en te weinig naar waar we vandaan komen.
Wat voor niveau we ook bereikt hebben, we willen altijd weer verder.
We vergelijken ons altijd met mensen die verder zijn dan ons. Ik denk dat dat ons juist ook gemotiveerd houdt en zorgt voor de nodige uitdaging.
Om de gewenste stappen vooruit te blijven maken is het erg belangrijk dat we plannen. Zonder plannen komen we nergens. Dit is gelijk één van de belangrijkste punten om daadwerkelijk iets te bereiken.

Wanneer we anders willen gaan eten, gaat dit morgen echt niet ineens gebeuren.

We zullen hierover na moeten denken en dit kost enige voorbereiding en planning. Hoe ziet mijn dag er morgen uit, hoe kan ik zorgen dat ik deze dag de nodige voeding binnen krijg. Bereid dit dus voor en plan alles goed in. Dit lijkt wat omslachtig en licht autistisch misschien maar dit is de enige manier om dit in je systeem te krijgen.
Het kost je waarschijnlijk maar 5 minuten per dag om dit voor te bereiden.
De dag zelf hoef je het alleen maar op te eten en hoef je er niet meer over na te denken. Hiermee maak je het alleen maar makkelijker voor jezelf.
Wanneer je dit 3 weken doet begint het allemaal al een gewoonte te worden en hoeven we dit dus ook niet meer in het voren te blijven plannen. Willen we iets veranderen in onze gewoontes ga hier dan even goed voor zitten. Denk vooruit en plan vooruit.

Wanneer je elke vrijdag 1 uurtje gaat zitten om de volgende week helemaal in te plannen gaat dit je al een heel stuk verder helpen. Dit uurtje gaat je erg veel opleveren en waarschijnlijk zelfs tijd besparen de volgende week.
Plan ook je beweging in. Hoe meer tijd je maakt voor gezondheid des te groter de stappen zijn en des te sneller je resultaat gaat zien. Bedenkt dus hoeveel tijd je per week vrij wilt maken voor je gezondheid en het behalen van je doelen en plan dit ook daadwerkelijk in je agenda. Gezondheid blijft tijd kosten maar als je hier gewoonte van maakt kost het geen energie meer. Het levert juist energie op.

Vergeet door alle drukte je vrije tijd niet;)

Dit is belangrijker dan we vaak denken. Hier gaat het namelijk vaak fout.
Het grootste excuus wat mensen hebben als ze iets niet volhouden is “geen tijd”. Zonde want ook dit is gemakkelijk te voorkomen door goed te plannen.
Als we te druk zijn en onze tijd schaars is, zien we dat sport en voeding het eerste erbij in schieten. Vooral als we nog in de fase zitten dat dit nog geen gewoonte is. Plan dus ook vooral vrije tijd en ontspanning in. Zet af en toe gewoon een keer een kruis in je agenda en plan dingen in die je energie geven. Doen we dit niet dan staat onze agenda zo weer vol met dingen die we “moeten” doen en ons weinig energie geven. Plan dus naast beweging en voeding ook vrije tijd in je agenda in.

Maak een doel voor je eigen buiten de kilo’s om!

Maak er een spel van om je weken zo ideaal mogelijk in te delen. Ik durf te garanderen dat je kwaliteit van leven hier een enorme boost van krijgt.
Je zal dit al met een paar weken gaan merken in je energielevel.
Wat daarnaast helpt is uitdaging in beweging. Schrijf je in voor een obstaclerun, hardloopwedstijd of een ander evenement waar je naartoe kan trainen.

Met de focus op gezondheid en een fysiek doel voor ogen zal je zien dat de kilo’s in rap tempo naar beneden gaan en lukt het je deze keer wel om af te vallen . Terwijl we hier niet meer op de kilo’s focussen werkt het uiteraard wel zeer motiverend dat dit in rap tempo naar beneden gaat. Zorg dat deze leefstijl eigen wordt en de kilo’s blijven voorgoed weg.

My Own Program…

Het vergt enige kennis om je deze leefstijl eigen te maken. De kennis die je nodig hebt hebben wij al voor jou in 1 programma gebundeld.
Tijdens My Own Program dragen we de nodige kennis over wat ervoor zorgt dat je (vaak met al wat kleine aanpassingen) grote stappen zult maken.
Je leert een goede basis creëren in beweging, voeding en herstel. Daarnaast creëren we met My Own Program de juiste mindset waardoor 88% de gewenste doelen ook daadwerkelijk bereikt.

Wil jij ook beschikken over deze kennis en leren hoe je dit succesvol toepast in de praktijk en succesvol zal afvallen na de feestdagen? Klik dan hier voor meer informatie.

Ga terug naar overzicht

Lees ook andere artikelen die wellicht nuttig voor u kunnen zijn:

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *